Dronefoto H17

Beliggenhet

Folkehøgskolen Sørlandet ligger idyllisk til i landlige omgivelser i Birkenes kommune. Sørlandets hovedstad, Kristiansand, er ca. 3 mil unna. Det er en drøy mil til kystperlen Lillesand.

Birkeland er et godt utviklet tettsted, og i sentrum ligger skolen.

I umiddelbar nærhet finner du dagligvarebutikker, post, gatekjøkken, apotek, bakeri, bibliotek, tannlege, frisører, idrettsanlegg og helsestasjon.

Om du ønsker et bredere utvalg når det gjelder shopping, er det ikke langt til Sørlandssenteret (cirka 200 butikker). Det ligger rett ved Dyreparken og IKEA, og tar ca. 20 minutter i bil.

Kristiansand Lufthavn Kjevik ligger 2 mil unna.E-18 mellom Kristiansand og Grimstad sørger for at trafikken flyter bra i regionen (fra avkjørselen ved E-18 tar det 10 minutter inn til skolen).

Badevann like ved skolen